שם:
טלפון:
דוא"ל:
חברת ייעוץ עסקי
נסיון

לתת לסמנכ"ל לטפל בשיווק

לאחרונה הגיעו אליי לפגישה מנכ"ל וסמנכ"ל שיווק של חברה שרצתה לעבוד איתנו.

תוך כדי הפגישה התחלתי לחקור את דרכי השיווק שלהם, שאלתי כל מיני שאלות, ומיד הם התחילו לספר לי על כך שהבעיה שלהם היא שהם רוצים לקבל תוצאות טובות יותר בשיווק.

בשלב מסוים שאלתי את המנכ"ל מי עונה לשיחות הטלפון הנכנסות אצלם בחברה.

המנכ"ל ענה לי "אנחנו!"

הופתעתי ושאלתי "מה זאת אומרת אנחנו?"

המנכ"ל ענה: "הסמנכ"ל שיווק שפה לידי מקבל את הלידים וקובע את הפגישות"

 

ניסיתי להבין טוב יותר את התמונה ושאלתי "אז אם אתם יושבים פה, מי מטפל עכשיו בשיחות הנכנסות?"

תשובת המנכ"ל היתה: "אף אחד לא עונה ללידים, אולי זה יגיע למשרד, אבל לרוב השיחות עוברות ישר לסמנכ"ל"

המשכתי ושאלתי:: "וככה אתם מטפלים בלידים?"

תשובת המנכ"ל: "כן, אם הסמנכ"ל לא עונה באותו הרגע אז הוא חוזר אל השיחות מאוחר יותר".

 

בשלב הזה כבר הייתי המום: "הסמנכ"ל מנהל את כל המשרד מהשטח? עושה שיחות פולואפ, מנהל שיחות מעקב ורושם את כל השיחות בתוכנה לניהול קשרי לקוחות?"

תשובת המנכ"ל: "הוא לא יכול לנהל רישום בשטח, הוא רץ בין פגישות"

שאלתי אותו "מה הוא עושה בשטח?"

תשובת המנכ"ל: "מה זאת אומרת? הוא רץ בין פגישות וסוגר. הוא איש מכירות ממש טוב"

 

ניסיתי להבין את ההגיון ושאלתי: "אתה מחזיק סמנכ"ל שיווק במשכורת של 5 ספרות, עם רכב וטלפון צמודים, ואתה נותן לו להיות שירותי טלמיטינג, זה נראה לך הגיוני?

פה למנכ"ל נפל האסימון והוא ענה לי: "עכשיו כשאתה אומר את זה ככה אז לא כל כך"

 

הסברתי לו שבאמצעות כך שיביא מזכירה ב5000 ש"ח, או אפילו במשרה חלקית, הוא יוכל למלא לסמנכ"ל את היומן בפגישות מכירה ובכך להעלות את כמות המכירות פי כמה, וכל זה בעלות של שליש מהעלות של הסמנכ"ל.

 

תבינו כמה זה פשוט, במקום לנסות לחסוך בהוצאות כח האדם החוכמה כאן היתה להוסיף על מנת למנף.

בעסק תמיד צריך להסתכל על מה אנחנו מוציאים כדי להכניס יותר ולא לקחת כל הזמן את נקודת המבט של "איפה אני יכול לחסוך".

אז תפסיקו לחסוך ולכו להרוויח.

 

שלכם,

אלעד מSUCCESS