שם:
טלפון:
דוא"ל:
חברת ייעוץ עסקי

מחויבות לקוחות

אחד העקרונות החשובים בניהול עסק, הוא הקניית מחויבות על הלקוחות או קהל היעד הנבחר. אם נניח בעל עסק מתכנן אירוע ומתקשר להזמין אנשים, עליו לפיל את תחושת החשיבות של האירוע על המוזמנים. כלומר, לתת להם הרגשה שהאירוע כל כך חשוב שאסור להם לפספס אותו. לדוגמא: בעל עסק אשר יגיד בשיחה "שלום, אני רק רוצה לוודא שאתה מגיע מחר לאירוע, נכון?" יקבל תחושת אכזבה כלפי עצמו כיוון שבמשפט זה הוא נתן אפשרות לאדם בצד השני של הקו להתלבט אם להגיע או לא ונתן לו את התחושה שהאירוע יהיה מלא באנשים ולא נורא אם הוא לא יגיע.

למעשה, על בעל עסק להיות יותר אישי ולומר כך: "חיים שלום, מדבר אלעד מ..(שם העסק). רציתי לוודא שאתה אכן מגיע מחר, במידה ולא תוכל, אני מבקש שתתקשר ותודיע לי כיוון שיש לי רשימה גדולה של אנשים שמחכים למקום בהרצאה ואני לא רוצה שסתם ייתפס מקום שבסוף לא יתמלא. אתה מוכן בבקשה לעשות את זה"?

לאחר משפט כזה אם האדם בצד השני יגיד כן אני מגיע, הכל טוב ויפה. אם יתלבט ויאמר שזה תלוי בעבודה או כל סיבה אחרת, הדרך לטפל בזה היא פשוט לומר "תשמע אתה יודע בדיוק על מה ההרצאה ולמה היא כל כך חשובה לך ולעסק שלך". כשאדם לא סגור במאה אחוז, הוא נותן לבעל העסק תחושה כוזבת של "יהיה בסדר" כלומר, הוא מודיע שהוא יגיע אבל לא באמת מתכוון שיתאמץ בשביל כך.

בעלי עסקים צריכים להפסיק להיות הגיוניים עם המילה "כמעט". עליהם לקחת אחריות על קהל היעד שלהם וליצור מחויבות כלפי המוצר או השירות שהם נותנים. עליהם לסגור הרמטית את ההשתתפות בהרצאה, או בקנייה וליצור מחויבות של הלקוח כלפי השימוש במוצר אותו הם מוכרים.