שם:
טלפון:
דוא"ל:
חברת ייעוץ עסקי

לפני שמשלמים למקדם אתרים – מה לבדוק?

ענף קידום האתרים נמצא בתאוצה מתמדת ופורץ גבולות בכל עת במנועי החיפוש השונים. מטרת קידום האתרים הוא לייצור רלוונטיות נכונה ואפקטיבית בעסק עבור קהל הגולשים באתרי האינטרנט בכל רחבי העולם. התהליך של קידום האתר מתרחש לאורך זמן והוא מתבצע באופן אורגני, טכני, שיווקי וסטטיסטי. עסקים רבים פונים אל חברת קידום אתרים כדי לשווק את עצמם בצורה טובה יותר לטווח הארוך.

פריצת הגבולות בעידן הטכנולוגי המכיל את הגישה האינסופית אל האינטרנט גם הביא להצפת השוק במקדמי אתרים וכפועל יוצא מכך נוצרו מצבים שבהם קמו חברות רבות המציעות שירותי קידום עבור עסקים כאשר חלקם אינו מקצועי וגורע מן המוניטין הנרכש בתחום זה.

נקודות לבדיקה לפני בחירה

על מנת לבצע בחירה נכונה בעת פנייה אל חברת קידום אתרים יש לערוך מחקר מקדים נרחב אשר ייטה את כפות המאזניים לטובת הארגון המקצועי הטוב ביותר לקידום העסק. המחקר יכלול את הנקודות הבאות:

המלצות

בראש ובראשונה יש לראות את רשימת ההמלצות של החברה המקדמת. כל חברה אשר מכבדת את עצמה יוצרת תיק לקוחות נכבד עם המלצות על איכות השירות. במידת הצורך ניתן גם לפנות באופן אישי אל הממליצים כדי לקבל מהם חוות דעת פרטנית.

מחיר

בדקו מחירים בכמה חברות לקידום אתרים על מנת לחוש את גודל ההוצאה הכספית. המחיר משתנה בהתאם לבקשות ודרישות הלקוח אך בחברות קידום מקצועיות יהיה תיאום. מחיר נמוך מידי יאותת לכם על חברת קידום אתרים חדשה, מקדמי אתרים חסרי ניסיון או ביטחון ונוכלים הקיימים בשוק. לעומת זאת, מחיר גבוה מידי יכול להעיד על אמביציה גדולה ללא כל תוצאות בפועל.

לקוחות קיימים

תיק לקוחות הוא הדבר החשוב ביותר שיש לחברת קידום אתרים להציע לכם. הביטו בקהל הלקוחות וראו האם הם תואמים את תחומי העסק שלכם, מה הוא התהליך אשר נעשה עימם ולאילו תוצאות בשטח הביא הקידום.

הבטחה לתוצאות

בעת פגישה עם נציג חברת הקידום דנים בתיאום ציפיות בין הלקוח למקדם. אין לצפות כי בפגישה זו יעלו גם הבטחות לגבי תוצאות הקידום עצמו מאחר והתחרות בממשקי הגלישה גדולה מאוד ודינאמית ביותר. אדם אשר יבטיח מיקומים גבוהים כבר מן ההתחלה מחפש לסגור עסקה ולא תמיד יכול לעמוד מאחורי הבטחותיו.

חוזה עבודה

אחד הדברים המקובלים יותר בשוק מקדמי האתרים הוא חוזה העבודה הנחתם לאורך של חצי שנה או שנה מראש. מאחר ולא תמיד ניתן להתחייב לתוצאות, ישנו צורך עמוק באמון במקדם האתרים, אך גם כאן קיימת אפשרות של תחנת יציאה מן החוזה ורצוי לוודא כי פיסקה זו אכן קיימת בתוך החוזה הנחתם.

דו"ח עבודה

חברות לקידום אתרים רבות שולחות אחת לחודש דו"ח אל לקוחותיהם הכולל גרפים בודדים המראים מיקומים חדשים ודו"חות אנליטיקס. ישנה גם דרך אחרת היוצרת אמון גדול יותר בין הלקוח לחברת הקידום – דו"ח חודשי מפורט המעיד על שקיפות מלאה של אופי העבודה המתבצעת באתר העסקי. הדו"ח המפורט מכיל השוואות בין חודשים קודמים, מיקומי ביטויים חדשים, עליות וירידות, חריגות סטטיסטיות ועוד כלים רבים אשר יבנו תמונה ברורה יותר ללקוח.

סיכום

הבחירה בחברת קידום אתרים אינה נעשית בקלות ראש, אלא לאחר סקר מקדים ובדיקה מעמיקה של יכולת הטיפול בעסק. קיום פגישה מרוכזת שבה יעלו נקודות חשובות על אופי העסק יביאו לתוצאות טובות הן עבור מקדם האתר והם עבור בעל החברה. חברות לקידום אתרים מקצועיות מתמחות כיום לא רק בהיבט הטכני של האתר אלא שואבות הבנה עסקית ושיווקית בראייה כוללנית.