שם:
טלפון:
דוא"ל:
חברת ייעוץ עסקי

כשהמחשבה ל'הרים ידיים ולוותר' חולפת בראשכם כסרט נע- חלק ב'

מרבית בעלי העסקים אינם מודעים למצבם הפיננסי מכיוון שאינם מושכים את המשכורת שלהם בתלוש, גם אם זו חברה בע"מ. אם קיימת חריגה כספית הם מעבירים כסף מחשבון לחשבון. ישנם בעלי עסקים המנהלים זאת באותו חשבון בנק ולכן אינם מודעים לסכומי הוצאות העסק, מהו המאזן האמיתי והמינימום שצריך על מנת לחיות.

כתוצאה מכך, ישנם הרבה בעלי עסקים הנכנסים לקשיים והקושי העיקרי כרוך במשיכת המשכורת של עצמם. שכיר לעומת זאת יודע להתנהל טוב יותר מכיוון שהוא יודע שיש לו סכום מדויק של שכר ועם זה הוא צריך להסתדר.

צעדים לבדיקת נקודות איזון

  • יש להכין טבלה הבודקת מהי נקודת האיזון והאם היא הגיונית, כלומר, שניתן לעמוד ביעדים הללו בטווח הארוך.
  • יש להכין תכנית מדויקת, לערוך השוואה נרחבת לשוק, לראות מה קיים ומה אתה, כבעל עסק יכול ומסוגל לעשות.
  • לשאול את השאלות הנכונות כגון: האם אני מנהל את עצמי שונה, במה אני שונה, האם אני מבדל עצמי מספיק, מהם האפיקים השיווקיים שאצטרך להשקיע בהם ובאיזו עלות כספית.
  • יש לבדוק האם יש לך את הצידה להמשך הדרך על מנת לחצות את ההר.
  • עליך לחשב מהם ההוצאות הצפויות שאתה מתכנן וכיצד להיערך ולהוסיף סעיף של הוצאות בלתי צפויות לרשימה בשיעור של לפחות 25% יותר מההוצאות הרגילות מכיוון שברור שתוציא יותר כבעל עסק.
  • בעל עסק צריך לארגן את עצמו להמשך הדרך, אם אין לו את סכום הכסף להתמודד אז אין לסמוך על ההכנסות שייכנסו מכיוון שההכנסות נמצאות בחוסר וודאות ואין דרך לצפות מראש מי כמות הרווחים העתידית.

הכנת תכנית עסקית

רוב בעלי העסקים אינם מכינים תכנית עסקית וחושבים כי הם יודעים מספיק ומכירים את מצב השוק לעומקו ולכן הם נכנסים בעיניים עצומות לתוך צומת המסבכת אותם ויוצרים לעצמם סכנה בעסק.

בעלי העסקים אינם יודעים מהי נקודת האיזון האמתית שלהם ומחשבים בעיקר את חומרי הגלם, כאשר ישנם הוצאות רבות מסביב שיש לתמחר ולקחת בחשבון כמו הלוואות, עמלות כרטיסי אשראי, ריביות, כספים של מס הכנסה וכל מיני הוצאות שאנו משלמים אותם. ומאחר שאנו מוציאים ומשלמים אותם מכיסנו עלינו לקחת אותם תמיד בחישוב הכללי.

  • עסק טוב המתנהל נכון הינו עסק שבו אדם משקיע בצדו האחד שקל ובצדו האחר מתקבל רווח של שני שקלים ובדרך זו ניתן לומר שיש ייצור של רווחים כספיים.
  • אם הנך מסתמך על התקווה שיהיה בסדר, אז כדאי מהר מאד להכין תכנית ולתכנן את צעדיך. ועל כן, יש לשנות בבסיס התפיסה עניין מהותי ולהתנהל נכון.
  • חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע, מומלץ שלא להתייעץ עם השכן או החבר שהינו מנכ"ל בחברה גדולה אלא מישהו מנוסה ומצליח המתמחה בתחום ושהסטטיסטיקות שלו טובות ואכן יש לו הצלחה מוכחת. חשוב לראות ולזהות אצל אדם זה, המשמש עבורכם כמודל לדוגמה אישית, נפחים של הצלחה, הישגים, התקדמות והצלחה.

תזרים כספים והגדלת רווחים

דבר נוסף הינו מצב קיים כאשר בעלי העסק מכשילים את עצמם על ידי משיכת כספים גדולה הרבה יותר ממה שהעסק מסוגל לספק להם. בעל עסק חושב בינו לבין עצמו שאם השיג רווחים בעסקו, אזי מיד הוא יכול לרוץ ולהשתמש בכספים אלו למטרות אישיות ולהיכנס להוצאות מיותרות על מותרות שונות שבנקודת זמן זו אינן נכונות, כמו לדוגמה: לקנות רכב חדש או לטוס לחו"ל מיד כשיש רווחים, במקום לעצור לרגע, להתבונן על המצב, להפעיל שיקול דעת ולחשוב בהיגיון היכן להשקיע את הרווח כך שימנף את העסק.

ניתן לנתב הכנסות ורווחים בעסק על ידי הוספת עובד חדש, ייעוץ שיווקי נוסף ורחבות או בפעולות אחרות שאם לא יטופלו בזמן ומראש, כל העסק עלול להתנפץ.

לכן כדאי מאד להיות מקצועי וללכת לפי סדר השלבים הבא:

  • בניית תכנית עסקית עם יועץ עסקי שיערוך בדיקה למודל שלכם.
  • בדיקה של נקודת האיזון בעסק.
  • בדיקה מדוקדקת של התנהלות פיננסית והגדלת רווחים בתחום האפשרויות של בית העסק.

לאחר בדיקה יסודית מעין זו תוכל להיות ברמת נחיצות נכונה, כלומר נקודת נחיצות מתבטאת בכך שאתה קובע מהו הרף אשר אתה מייעד לעצמך להגיע אליו, מה מניע אותך, מהו הדלק שיניע את הדרייב שבך לפעול נכון, משהו בך חייב לרצות להגיע לרף, לסטנדרט פנימי עם עצמך, אחרת אתה מכוון נמוך מדיי.

מיכאל אנג'לו אמר: "הבעיה של רוב האנשים היא לא בכך שהם מכוונים גבוה מידי ולא מגיעים אלא בכך שמכוונים נמוך מידי וכן מגיעים". אל תהיו מאותם אנשים המכוונים נמוך. כוונו גבוה ואתגרו את עצמכם לעמוד בכך, תוך התחייבות ומחויבות אישית כלפי עצמכם ועם מבטכם קדימה, מכיוון שזה אפשרי ללא ספק ברגע שאתם פועלים באופן שהוסבר לעיל עד כה.

מוטיבציה ככלי להתקדמות

הנעה עצמית הינו גורם משפיע ביכולת שלנו לפעול וכשם שאנו מניעים את עצמנו חשוב שנדע כיצד לייצר מוטיבציה גם אצל העובדים אתנו בעסק.

נסו לרתום אליכם צוות של אנשים אשר יעיד על כך שאכפת לכם מהם, שימו לב עם אלו אנשים אתם עובדים, ייתכן והם חווים מצוקה בחייהם האישיים ואם בתור בעלי עסק תוכלו לזהות זאת ולמצוא בהם את הדרייב שיניע אותם בדרך כזו שתעזרו להם בפתרון בעיותיהם האישיות, ייתכן שתיכנסו למסע מאתגר של שיתוף פעולה שיניב תוצאות נהדרות עבור שני הצדדים.

אתם רותמים אליכם אנשים שירצו לעבוד למענכם ובדרך זו תתנו להם להרגיש שיש להם חלק בהצלחה של העסק שלכם. זה ייצור בהם מוטיבציה להמשיך ולפעול למענכם.